fbpx

Ekslikult arvatakse, et vaimse tervise probleemid jõuavad meesteni harvemini. Reaalsuses ilmnevad vaimse tervise häired eri sugudel erinevalt, sõltudes rohkem inimesest ning tema võimekusest oma tundeid näidata. Just tunnete näitamine on meeste puhul murekoht.

Õnneks oled õiges kohas! Siin veebilehel jagame nõu ning mõtteid, kuidas aidata enda tegelikud tunded maski tagant välja. Ära kohku, kui tunned end mõnest mõttest ära – just selleks sa siin oledki, et lahenduste poole liikuda. Head avastamist!

LOO KRIISIPLAAN

NÄITA OMA TUNDEID!

Kahjuks on levinud arvamus, et osad tunded ei ole mehelikud ning nende näitamine ja nendest rääkimine on nõrkuse märk. Seetõttu on mehed õppinud oma tundeid eitama ja varjama. Tegelikkuses ei ole tundeid mehelikud ega naiselikud, head ega halvad. Tunded on tunded – sobilik on tunda nii rõõmu, viha kui ka ärevust.
Meie soovime muuta mõtteviisi, et tunnete näitamine on nõrkus ja et neid tuleb maskiga varjata. Uuringud kinnitavad, et tunnete väljendamine aitab meil neid tundeid tuvastada ja siis nendega midagi ette võtta.

Oled sa oma elus tundnud hüljatust, üksildust, ebakindlust, lootusrikkust, aktsepteeritust vms? Näita oma tundeid!

Kui sa oled mees ning tahaksid ennast natukene avada, siis on meil sulle üleskutse!

  1. Võta paber ja pliiats
  2. Kirjuta paberile meeldejäävaim tunne, mida viimati kogesid ja mis olukord sind ennast niimoodi tundma pani.
  3. Tõsta see paber üles ning tee endast koos sellega pilt tagasihoidliku taustaga ja saada see meile. See jääb sinu valida, kas jätad oma näo pildile või mitte.

Võibolla just sinu kirjutatud sõnad aitavad ühel poisil või mehel mõista, et kõik mehed tunnevad sarnaseid tundeid. Kui jääd hätta oma tunde sõnastamisel, siis vaata tunderatast ning võib-olla leiad sealt sõna, mis aitab sinu tunnet kirjeldada.

Mõned näited meiega jagatud tunnetest

Mõnikord sellistest emotsioonidest mõtlemine toob need emotsioonid jälle esile – kirjuta meile kui tekib tunne et tahaksid nõu, kuidas nende emotsioonidega hakkama saada, või räägi oma lähedastega, mida sa tunned.

PS! Kui sa oled naine ja loed seda postitust, siis võid oma tuttavaid mehi utsitada sellest üleskutsest osa võtma.

Siin on mõned kontaktid, kui tunned, et vajad kohe praegu ja kiiresti abi:

Kui tegemist on pakilise murega, siis helista:

  • Lasteabi: 116111 (24h)
  • Ohvriabi telefon 116 006 (24h)
  • Emotsionaalse toe ja hingehoiu telefon: 116 123 (igapäevaselt kell 14-24)
  • Eluliin: 6558 088 (eesti keel), 655 5688 (vene keel) (igapäevaselt kl 19-07)
  • Kiirabi: 112 (24h)

Või pöördu erakorralisele vastuvõtule:

  • Psühhiaatriakliiniku valvetuba Tallinnas: 6172 650 (24h) Paldiski mnt 52
  • Psühhiaatriakliiniku valvetuba Tartus: 731 8764 (24h) Raja tn 31
  • Psühhiaatriaosakonna valvetuba Pärnus: 516 0379 (24h) Ristiku tn 1
  • Psühhiaatriakliiniku valvetuba Viljandis: 435 4255 (24h) Jämejala, Pargi tee 6
  • Erakorralise meditsiini osakond Narvas: 357 1795 (24h) Haigla 1
  • Erakorralise meditsiini osakond Ahtmes: 331 1074 (24h) Ahtme mnt 95
20% OFF Coupon
Leverage agile frameworks to provide a robust synopsis for high level overviews
Summer20