Miks me alustame õpetaja enesehindamisega?
Alustame õpetaja enesehindamisega, sest uuringud osutavad üsna üksmeelselt, et õpetaja enda SE-pädevusel on tema õppijate SE-pädevuse kujunemises ja paremas toimetulekus oluline ja unikaalne roll.
Õpetajate SE-pädevus mõjutab õpilasi vähemalt kolmel moel.
Klõpsa numbritel ja avasta, kuidas täpsemalt? ⤵
Sellest, kuidas õpetaja saab luua õpilasi toetavat koolikliimat ja häid suhteid klassiruumis, loe lisaks:
Väheoluline ei ole ka õpetaja enda vaimne tervis ja suhete kvaliteet, mille oluline alustala on samuti SE-pädevus. Näiteks õpetaja stress ja läbipõlemine mõjutab negatiivselt kõiki kolme õpetaja SE-pädevuse mõjumehhanismi õpilaste toimetulekule, mida eespool kirjeldasime. Mida teadlikum õpetaja enda SE-pädevusest on, seda tõhusamalt saab ta enda tegutsemist ja arengut juhtida.
Loe SE-pädevusest ja õpetaja heaolust lisaks:
Õpetaja enda SE-pädevusest ja selle hindamisest saab rohkem infot kursuse teisest ehk hindamise teemast.