Tere tulemast sotsiaal-emotsionaalse pädevuse arendamise veebikursusele! 👋

 

Meil on hea meel, et mõtled osaleda kursusel, mis annab võimaluse muuta mitte ainult su vaadet haridusele, vaid ka endasse ja oma õpilastesse. 

 

Vaata tervitusvideot kursuse loojatelt, et kõigest lähemalt kuulda

Nagu videost kuulsid, on sotsiaal-emotsionaalne (edaspidi ka SE) pädevus tõesti midagi enamat kui lihtsalt nn pehmete oskuste kogum – see on eluline kompetents, mis aitab meil mõista iseennast ja suhelda tõhusalt teistega.

Me elame üha keerukamas maailmas, kus meie vaimne tervis ja heaolu sõltuvad järjest enam võimest juhtida oma emotsioone, toime tulla stressiga ja luua tugevaid suhteid.

 

Kui saad õpetajana oma õpilastele pakkuda nende oskuste omandamiseks keskkonda ja tuge, toetad nende arengut terviklikeks ja vastutustundlikeks inimesteks, kes suudavad navigeerida elu keerdkäikudes ja toime tulla kiiresti muutuvas maailmas.



Sotsiaal-emotsionaalne areng toimib justkui positiivne filter, mis aitab noortel maailma ja teisi inimesi optimistlikumalt näha, enda ja teiste eest hoolitseda ning oma ambitsioone ellu viia.

Kursus pakub põhjalikke taustateadmisi, harjutamist ja analüüsi sotsiaal-emotsionaalse pädevuse olemuse ja arendamise teemal. Samuti saad siit praktilisi töövahendeid, et toetada oma õpilasi nende teekonnal, arendades nii enda kui nende oskusi ja tugevusi ühekorraga.

Sellel kursusel ootab sind ees põhjalik tutvumine sotsiaal-emotsionaalse pädevusega ja selle arendamisega nii endas kui teistes. 

Kuidas osaleda?

  • Saad kursust läbida siinsamas kodulehel sulle meelepärasel ajal ja sobiliku tempoga.

 

  • Leiad materjalidest nii lugemis- kui videosisu, eneseanalüüsiks mõeldud arenduspäeviku ning ohtralt kasulikke mudeleid ja tööriistu, millega sotsiaal-emotsionaalset pädevust arendada.

 

  • Näed iga teema alguses kursuse progressi, et teaksid, kui kaugele oled materjali läbimisega jõudnud.

 

  • Kursuse lõpus oleva tagasiside andmise järel saad alla laadida kursusel osalemise tõendi. 

 

Kursuse läbimise aeg on orienteeruvalt 5 akad/h (225 minutit). Osalemiseks sobiva aja ja koha saad ise valida. Aja sisse ei ole arvestatud täiendavaks tutvumiseks mõeldud video- ja lugemismaterjalide läbimist.

Kursuse läbimise järel:

  • tead, mis on SE-pädevus ja millistest osadest see koosneb; 
  • oled analüüsinud enda SE-pädevust;
  • mõistad, milline on SE-pädevuse roll inimese elukvaliteedis, sh toimetulekus õppimise, suhete ja eluga üldse;
  • tead, milline on õpetaja enda SE-pädevuse roll tema professionaalsuses ja tema õpilaste arengus;
  • oskad märgata, kuidas SE-pädevus areneb, ja leida võimalusi, kuidas saad õpetajana laste SE-pädevuse arengut toetada.

 

 

Kursuse loojad

Õppematerjali sisustasid hariduspsühholoogia dotsent Elina Malleus-Kotšegarov (Tallinna Ülikool) ja SA Kiusamisvaba Kooli arendus- ja kvaliteedijuht Kristiina Treial. Allpool saad nende kogemusest lähemalt lugeda.

Elina töötab Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudis hariduspsühholoogia dotsendina.

Tema teadushuvi fookuses on mõistete arengu teemad ning sotsiaal-emotsionaalsed protsessid. Ta on osalenud mitmes projektis, mis avab sotsiaal-emotsionaalseid aspekte erinevas vanuses kooliõpilastel just üldpädevuste perspektiivist (sh loob õpetajatele teste, veab programmi „Meie maailm“ jm).

Elina jaoks on väga oluline toetada erineva valdkonna spetsialiste, et õppida sotsiaal-emotsionaalse pädevusega seotud teemasid ja suunata õpilaste arengut, sest need teemad mõjutavad õppijate toimetulekut väga erinevatest vaatenurkadest.

Lisaks on Elina motiveeriva intervjueerimise suhtlusmeetodi treener/koolitaja, mistõttu väärtustab ja pöörab ta olulist tähelepanu suhte komponendile (sh suhtlemisele, vestlusele) erinevate oskuste arengus.

Kristiinal on teaduslik huvi laste sotsiaalse käitumise ja käitumisprobleemide uurimise vastu ning praktiline kogemus koolipsühholoogina, õpetajana ja Gordoni perekooli treenerina.

Samuti on ta tosin aastat töötanud õpetajakoolituse õppejõuna Tartu ja Tallinna Ülikoolis. Koos Helve Saadiga on ta kirjutanud laste sotsiaalsest arengust raamatutes „Õppimine ja õpetamine koolieelses eas“ ja „Õppimine ja õpetamine I ja II kooliastmes“.

Lisaks on Kristiina sotsiaal-emotsionaalse pädevuse programmi „Meie maailm“ kaasautor ning osalenud suhtlus- ja enesemääratluspädevuse e-testide väljatöötamises.

Viimased 11 aastat on ta tegelenud õpilaste sotsiaal-emotsionaalse pädevuse toetamisega KiVa programmi kaudu. Kristiina seisab selle eest, et koolis väärtustataks akadeemilise aineõpetuse kõrval ja arendataks süstemaatiliselt ka õpilaste sotsiaal-emotsionaalset poolt. Head läbisaamist iseendaga ja toetavaid sotsiaalseid suhteid vajab elus toimetulekuks iga inimene.

Enesehindamise küsimustiku autor on Marilyn Jurman, õppematerjalist veebikursuse disainis Mindshifters.ee. Õppevahend valmis Haridus- ja Teadusministeeriumi toel.

Kui soovid Peaasi.ee tiimiga kursuse teemadel arutada, kirjuta meie haridusvaldkonna juhile Marit Kannelmäe-Geertsile: marit.kannelmae-geerts@peaasi.ee

Kas oled valmis alustama? 

Registreerimiseks sisesta oma andmed ning oledki kursusel sees. 

Lähme teele! 

Õppematerjal vastab Creative Commonsi litsentsile CC BY-NC-SA 3.0 EE (Autorile viitamine + Mitteäriline eesmärk + Jagamine samadel tingimustel 3.0 Eesti). Litsentsi selgitus: „Teil on õigus teost kopeerida (reprodutseerida), levitada, esitada ja üldsusele suunata ning töödelda – õigus teha teosest kohandusi (adaptsioone), töötlusi (arranžeeringuid) ja teisi töötlusi (sh tuletatud teoseid) tingimusel, et viitate autorile, ei kasuta teost ärilistel eesmärkidel ja jagate ise edasi samadel tingimustel.