Mis on vaimse tervise puhul olulised aspektid, mida õpetaja peaks märkama?

  • Meeleolu

  • Stress ja ärevus

  • Keskendumine, tähelepanu, õpivõime

  • Toitumine ja välimus

  • Suhted

  • Ebaharilik või veider käitumine, enesevigastamine

Kuidas aru saada, kas tegemist on probleemiga?

Olenevalt märgi tõsidusest võiks mõelda, kui tavaline see on selles vanuses lapse jaoks, kas seda on juhtunud veel ja millise aja jooksul. Kui probleem kestab mitu nädalat või kuu, on põhjust reageerimiseks. Kui noore toimetulek koolitööga või teiste eluvaldkondadega on häiritud, on põhjust reageermiseks. Kogu Sammude käitumisjada aitab aru saada, kas tegemist on probleemiga või mitte.

Probleemide põhjused

Vaimse tervise probleemide põhjuseks võivad olla nii faktorid, mida saame mõjutada kui ka sellised, mille üle meil kontroll puudub. Psüühikaprobleemidel on geneetilise haavatavuse komponent, oma osa on pärilikkusel. Alati on olemas ka aspekt, mida saab muuta. See on keskkond. Probleemid avalduvad  või saavad nähtavaks tavaliselt muutuste, stressi või mõne ebahariliku või raske olukorra tulemusel.

Kooli ja klassi vahetamine, üleminek uude kooliastmesse, muutused elukohas või perekonna koosseisus ning suhtekonfliktid on kindlasti olukorrad, mis võivad stressi põhjustada.

Analüüsi olukorda!

Vaata, mida saab teha õpetaja, kui ta märkab õpilase muutunud käitumist?