Kuidas mõtlemisest teadlik olemine aitab ärevusega toime tulla?

Teame nüüd, et ärev mõtlemine on tihti äärmuslik ja küllalt negatiivne. Samas on nende mõtete tekkimine siiski vägagi tõenäoline, seda enam, kui sellised olukorrad on Sulle mõnest varasemast kogemusest tuttavad. Tõenäoliselt oled endale selliseid mõtteid sadu kordi korrutanud.

Kui oma mõtetega teadlikult tegeleda, aitab see toime tulla äreva enesesisendamisega. On paar võimalust:

  1. Lase ärevatel mõtetel tulla ja minna.
  2. Vaidlusta oma mõtteid ja püüa asendada need mõtetega, millest oleks Sulle rohkem kasu.

Eriti hästi ei toimi see, kui püüda oma mõtteid maha suruda või neist mitte välja teha. Need saab küll mõneks ajaks edasi lükata ja vahel on sellest ka pisut abi. Halvad mõtted kipuvad aga visa järjekindlusega tagasi hiilima.

Teatud kindlad mõttemustrid on väga head ärevuse tekitajad!

Neid nimetatakse mõtlemisvigadeks. Mõned teismelised muretsevad väga tuleviku pärast. Mõned keskenduvad väga sellele, mida teised neist arvavad. Mõni tahab väga turvalisust ja tunneb, et iga nurga taga valitseb mõni oht. Mõni aga kujutab ette kõige hullemaid asju, mis võiksid juhtuda.